úterý 27. srpna 2019

Jmenuji se: Betty - část první


Ahoj všichni, nebyly bychom to my, abychom nevymýšlely stále něco nového. Proto tu máme novou rubriku, ve které vás budeme seznamovat se, podle nás, zajímavými lidmi. Zahrajeme si tak trochu na žurnalisty a budeme se vám snažit co nejvíce přibliž zajímavé osoby, které v sobě mají jistého kreativního ducha. Tak pojďme rovnou na to.

Jako první jsme požádaly o rozhovor nebo spíš takový dívčí talk naši kamarádku a blogerku Betty Pávkovou, která má blog o knížkách (Hlava v knihách), navázala už také pár spoluprací s nakladatelstvími a dost slušně a z fleku vám dokáže podat snad milion tipů na skvělé knihy!

Odkaz na její stránku a Instagram najdete opět dole pod článkem. Teď už však pojďme na samotný rozhovor, jehož první část máte tady a druhá vyjde příští týden. A kam, že jsme jí to vytáhly? Do Cacao Prague (na článek o této kavárně se můžete brzo těšit).

Ahoj Betty, můžeš tady čtenářům povědět nějaké základní informace o tobě?

Ahoj, jasně. Jmenuju se Alžběta, je mi 22 let a bydlím asi hodinu cesty od Prahy. Odmaturovala jsem na gymnáziu, zkusila si rok na Karlově univerzitě - Pedagogické fakultně, a nakonec se usadila na Vyšší odborné škole knihovnické. Konečně studuju něco, co mě baví a jako bonus tu je super kolektiv. 😊

Prozradíš nám, kdo tě přivedl ke čtení?

Čtení mám asi v krvi. Taťka byl vášnivý čtenář. Mamka pracovala ve státním knihkupectví a pak měla dokonce knihkupectví svoje. A tam se taky rodiče seznámili. Od mala mi mamka četla a ke knihám jsem byla vedená. U nás nikdy nebylo, že bychom si ve volném čase pouštěli přes den televizi, ale prostě jsme si četli.

To je krásnej příběh! Víme, že máš knižní blog… Jak dlouho už ho vlastníš a jak vůbec vznik nápad založit si ho?

Blog jsem založila v květnu 2017. Pravidelně jsem začala přispívat až na přelomu října a listopadu toho roku. Blogovala jsem už dřív, třeba když mi bylo dvanáct a frčely blogy, kam se překopírovaly nejrůznější kusovky, colorky a tak. 😁Když jsem se ke knihám začala osobně věnovat tak moc, rozhodla jsem se k blogování vrátit, ale tentokrát čistě s vlastní tvorbou, psaním názorů na knihy.

Takže taková naše blogerská starší ségra. 😁 Máš nějaký blogerský knižní vzor?

Hele… Nemám.

Fakt ne jo? To je zajímavý, my čekaly, že jo… Pověz nám, jaká je tvá nejoblíbenější kniha a důvod proč právě ona?

To je těžké. Nejoblíbenější jako nejčtenější bude Pýcha a předsudek. Kombinace nejoblíbenější a nejkvalitnější knihy, co jsem kdy četla? Tam vede Vyhoďme ho z kola ven. To jsem ale zatím četla jen jednou. Bojím se, že si příběh "očtu". Ze současnější literatury je to Prokletí Salemu od Stephena Kinga.

A naopak, jsou nějaké knížky, které nemáš ráda?

Nemusím sci-fi a erotické romány. Mám podivný vztah s romantikou. Nevyhledávám ji (kromě klasiky Austenové), ale jednou za čas, když je toho moc, jsem nemocná nebo je na ni prostě náladu, nutně ji potřebuju. Je to tak dvakrát až třikrát do roka. Z autorů, klasik třeba Shakespeare mi prostě nesedí. Ze současných oblíbenců jsem si nenašla cestu například ke Karikovi. Konkrétní kniha? Třeba oblíbená Selekce je podle mě naprostá slátanina. Ale obálky má krásné. Číst ji v deseti, možná bych k ní tolik kritická nebyla. I když tehdy jsem vlastně byla kritik mnohem větší než teď, takže asi ne. Ta kniha prostě spíš není pro mě.

Nám Selekce přišla dobrá, ale fakt asi záleží na člověku. Je tedy něco, co jsi vyloženě nedočetla?

Nedočetla jsem jen pár knih. Nerada nedočítám a už to musí být něco. Třeba na Na cestě od Kerouacka jsem se neskutečně těšila a nedokázala ho dočíst. Asi kdybych ho četla dřív, tak v sedmnácti, byla bych tématem ohromená a toužila po podobných zážitcích. Stejně tak mi nesedla Barva kouzel od Pratchetta. Ale teď čtu fantasy víc než kdy dřív, takže tu zkusím znovu.


A co z dětství? Máš nějakou oblíbenou knížku?

Těch bylo. Když jsem byla hodně malá, nejradši jsem měla, když mi mamka četla Aničku z první A, Honzíkovu cestu nebo Z deníku kocoura Modroočka. Později jsem moc ráda sama četla třeba Dívčí partu nebo Detektivní kancelář Podkovu.

Jo, něco podobného frčelo i u nás, zpátky, ale k dospělosti. Nevadí tvému příteli, že se z tebe stala knižní blogerka?

Knižní blogerství díky Bohu nepotřebuje, aby člověk ukazoval příliš ze svého soukromí, tudíž nemá proč by mu to mělo vadit. Ve čtení mě asi podporuje. Má ode mě pokoj a nemusí dlouze přemýšlet nad tím, co mi dát k Vánocům nebo k narozeninám. Mě se ho ke čtení také podařilo trochu přivést. Dostal ode mě komiks Batmana, už to bude pár let zpět, a od té doby komiksy začal sbírat… Do té doby četl hlavně Zaklínače.

Co se týče toho soukromí, tak máš pravdu. Také to však podle nás hodně závisí na osobnosti člověka a jeho přístupu. Teď však k samotnému blogu a sociálním sítím. Kolik fanoušků tě sleduje na blogu a všem ostatním?

Na blogu to je 76. Instagram kolem 1050 a Facebook 78. Nikdy by mě nenapadlo, že si tak obrovský počet lidí oblíbí moje názory. Jsou to pro mě obrovská čísla a každému člověku co moji tvorbu sleduje, komentuje nebo na ni nějakým jiným způsobem reaguje, děkuju a jsem moc ráda.


To je moc hezké 😊 taky doufáme, že se takhle daleko dostaneme… Kam tě baví více tvořit obsah?

To se střídá. Když mám hodně věcí, je příjemnější Instagram. Je to mnohem rychlejší. Na blogu mám ale víc prostoru pro vyjádření myšlenek a je pro mě stále tou hlavní "doménou". Instagram vznikl vlastně původně pouze jako doplněk ke vzhledu, který jsem si na blog nastavila. Absolutně by mě nenapadlo, že se to tak trochu zvrhne a bude vypadat, že Instagram je prvopočátek Hlavy v knihách. Facebook pro mě slouží spíše jako upozornění na nový článek pro lidi, co nemají účty sloužící k odběru novinek na bloggeru.

Co spolupráce? Vítáš všechny nabídky na ně nebo je některá, kterou by jsi rozhodně odmítla?

Nabídek se poslední dobou vyrojilo hodně a bojím se, že přijde doba, kdy čas nedovolí brát jich tolik. Bohužel. Díky spolupracím jsem totiž poznala spoustu tvorby, ke které bych se sama nedostala a která mě nakonec neskutečně bavila. Nepřijímám spolupráce na e-knihy. Nemám čtečku a z mobilu/počítače se mi nečte dobře. E-knihu jsem recenzovala jen jednu. Krátkou, která informovala o některých událostech točících se kolem Mistrovství světa v hokeji.

Páni to je hodně zajímavé… Dáme si poslední dotaz pro dnešek. Zůstaneme ještě u té spolupráce a zeptáme se na to, která ze spoluprací tě zatím bavila nejvíce?

To se nedá takhle říct. Třeba v nakladatelství Cosmopolis má komunikaci s blogery na starosti úžasná slečna/paní Bára s kterou se fantasticky komunikuje a celkově mě baví knihy, které vydávají. Komunikace se slečnami/paními Kateřinou a Sárou z Knih Dobrovský je taky skvělá a rozsah žánrů, který vydávají jsou také boží. Celkově mám na spolupráce velké štěstí a zatím jsem neměla žádný "propadák". Nabídky na spolupráci od samotných autorů jsou úžasné. Nejvíc mi v hlavě utkvěla asi kniha pro děti Písečníci a bludný asteroid.

Tak to je jen dobře. My ti hrozně děkujeme, že jsi šla na chvilku s námi posedět a povědět nám tolik zajímavostí.

Další část tedy najdete na našem blogu příští týden, ve stejnou dobu. Odkaz na Bety blog máte tu, tak mrkněte a na Instagram @hlava_v_knihach, tak nezapomeňte odebírat, protože tam dává neuvěřitelně plno zajímavých fotek a tipů ke čtení.


Doufáme, že vás tahle naše novinka trochu zaujala a bude bavit, protože nás to baví opravdu hodně.

Mějte krásný čtvrtek a zase u dalšího článku a pokračování ahojky.

Holky ze Zážitky na 4

Žádné komentáře:

Okomentovat