pondělí 3. února 2020

Tip na 4: DNK/SWE - Dánsko - Švédsko


Krásné, ne-li přenádherné odpoledne. Jsem tu pro vás opět s pár zajímavými tipy. Pokud jako já rádi brouzdáte po internetu a hledáte si, kam byste vyrazili na brzký výlet, neváhejte a rozklikněte tento článek, neboť bude plný moc hezkých tipů, kam zajít na dobré jídlo - snídani, oběd nebo večeři v Dánsku a Švédsku.

Abych byla přesnější, předám vám své tipy. Loňské léto jsme měla možnost strávit pár úžasných dní s kamarádkami, v hlavním městě Dánska, Kodani. Při té příležitosti jsme samozřejmě chodily po kavárničkách a restauracích a zavítaly jsme také do 2 dalších měst. Dánského Helsingøru a švédského Malmö.

Dánsko - Kodaň - Far's Dreng je nadčasovým podnikem, který je hojně navštěvován nejen turisty, ale i místními lidmi. A já už vím proč. Jejich famózní snídaňové menu rozhodně stojí za navštívení a ochutnání!
 

Dánsko - Kodaň - Royal Pancakes - Druhý podnik, nedaleko Far's Dreng, kam jsem s kamarádkami zašla, byla výborná palačinkárna. Nebo spíš podnik zaměřený hlavně na lívance. Velké množství variant, pro které máte možnost se rozhodnout, rozhodně stojí za vyzkoušení. Každá z nás sáhla po jiné, své oblíbené, variantě a všechny byly vynikající!

Dánsko - Kodaň - Perbacco - Cucina Italiana je dalším skvělým podnikem, kam jsme zamířily na závěr dne a daly si úžasné italské jídlo! Jde o menší rodinný podnik, ve kterém bylo plno místních a pak my 😁 Holky sáhly po pizze, já zvolila spaghetti a rozhodně jsem nelitovala. Velké doporučení.

Posledním podnikem z dánské Kodaně je 20 grams - Specialty Coffee Shop, kde si můžete vychutnat nejen jejich kávu, ale také snídaně, které ve své nabídce mají. Kavárna je takovým typickým představením dánské kultury a jejich minimalismu. Opravdu krásný interiér. Super pro pobavení byly plynové masky položené na zemi vedle toalety. I tady, jedno velikánské doporučení na návštěvu.

Dánsko - Helsingør - Café Olai je další skvělé a možná trochu skryté místo v dánském Helsingøru. Mají zde plno míst k sezení, ale i tak je tu velmi narváno. A není se čemu divit. Podnik má neuvěřitelně širokou nabídku jídel. My samozřejmě museli ochutnat nějakou místní rybu a dopadlo to tak, že jsme každá měly jednu ohromnou rybu skoro přes celý talíř, bramboru, kaviár, krevety, chřest a plný druhý talíř zeleniny a to všechno za neuvěřitelně přijatelnou až skoro, na Dánsko, levnou částku. Za mě jeden z Top podniků, kde jsem byla.

Švédsko - Malmö - Condeco, dalším tip je tentokrát ze švédského města, kam jsme vyrazily na jednodenní výlet. Nešlo to jinak a i zde jsme musely zajít na dobrou kávu. Vybraly jsme si proto kavárnu s názvem Condeco a jejím neuvěřitelným interiérem, který v sobě ukrýval designové kousky nábytku, který rozhodně chcete domů, nebo já alespoň chtěla!
 

Švédsko - Malmö - Ribban Beach, bude to znít možná trochu divně, ale ano! Dala jsem si ve Švédsku na pláži zmrzlinu, i když byla celkem zima. Rozhodně však stála za vyzkoušení.

Posledním tipem co vám tu chci povědět, je aby jste ochutnali Känelbullar - nebo-li švédské skořicové rolky, alias šneky! Věřte mi, tato sladká věc nemá sebemenší chybu! Najdete ji opravdu snad všude, nejen ve Švédsku, ale také v Dánsku. BTW.: jejich pekárničky! Oh. Tam prostě musíte jít. Takže ano, nejen, že jsem se jimi ládovala na pokoji, ale také jsem se je rozhodla po příjezdu domů sama zkusit upéct.. A i doma byly vynikající! Odkaz na recept máte tady.

Tímto by to ode mě bylo pro dnešek vše. Zajímalo by mě, zda byste chtěli slyšet tipy na místa, kam v Dánsku a ve Švédsku zajít. Pokud jo, dejte mi vědět.
Odkazy na podniky:

Far's Dreng - Instagram - @fars.dreng, oficiální stránka - zde

Royal Pancakes - Instagram - @royalpancakecph, stránka - tady

Perbacco - Cucina Italiana - oficiální stránka - tu, Instagram @perbaccocph
20 grams - Specialty Coffee Shop - oficiální stránka - tady
Cafe Olai - oficiální stránka - zde

Condeco - Instagram - @condecosverige, stránka - tady

Mějte se zatím moc krásně a u dalšího článku nebo recenze zase ahoj 😊.
Verů

Žádné komentáře:

Okomentovat